Svåra Samtal
Som chef, team- eller projektledare är det oftast ditt ansvar att genomföra de svåra samtalen med medarbetaren som kanske inte presterar eller beter sig enligt förväntan. Om du redan har en coachande ledarstil och en tät dialog med dina medarbetare behöver problemen oftast inte växa sig så stora. Men ibland ställs vi inför situationer som känns riktigt utmanande och då är det viktigt att vara så förberedd som möjligt.
Hur går det till?
Utbildningar inom svåra samtal skräddarsys efter behov hos målgruppen. Som grund fokuserar vi på:
-
Vad som kännetecknar ett svårt samtal
-
Skillnaden mellan ett svårt samtal och att ge feedback
-
Konsten att ge ett rakt och tydligt budskap som inte går att misstolka
-
Reaktioner vi kan förvänta oss från mottagaren och hur kan vi bemöta dem
-
Konkreta tips innan, under och efter samtalet för att nå önskat resultat
-
Vikten av stöd och uppföljning för att skapa en beteende-förändring
-
Praktisk träning – rollspel med reflektion och feedback
MENY