top of page

Självledarskap

Att leda sig sjäv på jobbet handlar om att vi:

  • Sätter mål, planerar och genomför arbetet.

  • Reflekterar och justerar våra handlingar utifrån vad som fungerar bäst för att nå framgång.

  • Motiverar oss själva och hanterar våra  känslor och reaktioner i utmanande situationer.

  • Är medvetna om hur vi påverkar andra och är öppna för feedback på våra handlingar.

  • Samverkar framgångsrikt med andra och bidrar till ett gott samarbete. 

iStock-477397372.jpg

Hur går det till?

Jag skräddarsyr föreläsningar och utbildningar baserat på målgruppens behov där vi:

  • Fördjupar oss i självkännedom,  sjävlreglering och förmågan att sätta mål och hålla riktning

  • Identifierar våra värdering, behov, styrkor och fallgropar

  • Reflekterar över vilka faktorer som kan skapa trygghet eller försätta oss i "hotläge" i vardagen på jobbet

  • Skapar förståelse för hur våra motivationssystem fungerar och varför vi behöver regelbunden återhämtning

  • Reflekterar över vart vi är på väg och hur ett första steg kan se ut. 

bottom of page